Algemene voorwaarden


Betalen
Bij Blueskygellak.nl zijn er meerdere mogelijkheden tot betaling:

Meerdere betaal mogelijkheden op onze site, iDEAL is een veilige en veel gebruikte online betaalmethode, 
Achteraf betalingen worden mogelijk gemaakt via Klarna

Bankoverschrijving. Dit gaat als volgt:
Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een e-mail waarin het order/factuurnummer
en onze bankrekening vermeld staat.
Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, wordt uw bestelling verzonden.

De prijzen bij Blueskygellak.nl zijn inclusief BTW!
 
Verzending
Als uw bestelling vóór 14:00 uur bij ons binnen is en wij de betaling hebben ontvangen,
verzenden wij de bestelling nog dezelfde dag.

Mocht een of meerdere producten niet op voorraad zijn dan ontvangt u hiervan bericht.
De ontbrekende producten zullen dan zo spoedig mogelijk kosteloos nageleverd worden of
als het product niet meer leverbaar is wordt deze terugbetaald
via de rekening waarmee betaald is

Al de verzendingen zijn voorzien van een track & trace code, via Postnl kan je zien waar de order zich bevindt

Op orders boven de €25,- worden geen verzendkosten berekend!
Op orders beneden de €25,- wordt €3,95- aan verzendkosten berekend.

Voor klanten buiten Nederland (Belgie) wordt €8,95 verzendkosten berekend dit i.v.m. hogere
verzendkosten, voor orders boven de €55,- worden geen verzendkosten berekend
 
Bij verzendingen wereldwijd brengen wij €20 in rekening, order boven de €125 verzenden wij gratis

Bestelling niet ontvangen
Wij verzoeken u in dit geval contact met ons op te nemen, vermeld hierbij uw order/factuurnummer.
Bij pakketten met een track & trace code kunnen wij het pakket volgen en achterhalen.

Pakket in ontvangst nemen
Mocht uw bestelling door de brievenbus kunnen dan is het niet nodig hiervoor thuis te blijven.
Als uw bestelling niet door de brievenbus kan en u niet thuis bent op het moment dat het pakket wordt
aangeboden dan zal de bezorger een "niet thuis bericht" achterlaten.
Hiermee kunt u het pakket ophalen bij het adres wat op dit "niet thuis bericht" vermeld staat.
 
Retourneren
U kunt een product retourneren als het ongeopend en onbeschadigd is.
 
1. Als  klant heeft  U 14 dagen de tijd om de bestelling te herroepen (retour te melden). 
2. Na deze melding heeft de klant nog eens 14 dagen om het daadwerkelijk te retourneren.
3. De terugbetaling hoort binnen 14 dagen na de retourmelding plaats te vinden.
 
 
Aangezien wij de goedkoopste zijn met Bluesky Gellak en met lage marges werken zullen
verzendkosten in mindering gebracht worden bij het retour sturen van de gehele bestelling!

Neem altijd eerst contact met ons op via mail [email protected] of telefonisch 024-3220165.
 

Bestelling retourneren
 
U dient het beschadigde of defecte product binnen 7 dagen terug te sturen.
Producten mogen niet geopend of gebruikt zijn.
 
Nadat wij het product hebben ontvangen, zal al naar gelang de afspraak, hetzelfde product of vervangend product nogmaals worden toegestuurd of zal het bedrag binnen 14 dagen op uw rekening worden teruggestort.

Het terugstorten van uw geld is helaas niet mogelijk indien u het product heeft geopend en/of gebruikt of een product uit de aanbiedingen
 
Ook bij klachten die niet tijdig zijn gemeld, zal geen restitutie plaatsvinden.

Herroepingsrecht
 
Bij levering van producten:
  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is(Niet gebruiken i.v.m. hygiëne) om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

 

Kosten in geval van herroeping

  1. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product..
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
  3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
  4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

 

Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    • die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    • die snel kunnen bederven of verouderen;
    • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    • voor losse kranten en tijdschriften;
    • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
    • voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    • betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    • betreffende weddenschappen en loterijen.

 

Aanbiedingen
Als u een bestelling heeft geplaatst en korte tijd later blijkt hetzelfde product afgeprijsd te zijn,
dan kunt u zich niet beroepen op terugbetaling van het prijsverschil.
Iedere ondernemer kan te allen tijde producten afprijzen.
U bepaalt zelf het moment van aanschaf van producten.
 
Aanbiedingen kunnen niet geruild worden!
 
Klachten of vragen

Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer.
Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen.
 
Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/.
 
Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Webwinkelkeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak.
 
Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.
 
Heeft u vragen over producten en/of diensten dan kunt u eveneens gebruik maken van onderstaande gegevens.

Contact gegevens
telefoon: 024-3220165
e-mail:[email protected]